Meer bezoekers op je stand met Facebook Live

Begin 2016 introduceerde Facebook een eigen live streaming video dienst: Facebook Live. Als we dat eens toespitsen op jouw deelname aan beurzen en andere zakelijke evenementen, wat is Facebook Live en wat kun je ermee? In ieder geval behoren afstanden en reistijden met Facebook Live tot het verleden, zodat je alleen maar nóg meer begerens-waardig publiek naar je stand kunt trekken.

Om eerst even de huidige ontwikkelingen te schetsen, bewegende beelden scoren in newsfeeds beduidend beter dan statische foto’s en teksten. Dat is ook bij Facebook niet onopgemerkt gebleven, getuige de uitrol van Facebook Live. Volgens Facebook heeft live streaming dan ook de toekomst. Zuckerberg voorspelt zelfs dat binnen nu en vijf jaar de meeste content op Facebook video zal zijn. Sterker nog, bij Facebook krijgt live streaming voorrang boven geüploade video’s.

Gebruiksvriendelijk
Live streaming, de naam zegt het al, betekent dat mensen ‘live’ kunnen meekijken in je stand. Nu is Facebook Live niet de eerste streamingdienst, maar wel één van de meest gebruiksvriendelijke. Facebook Live werkt namelijk heel eenvoudig, zowel met een smartphone als met een tablet, laptop of desktop computer. In het streven van OnLive om ‘klassieke’ stands te transformeren naar dynamische experiences, is het natuurlijk heel interessant om de inzet van deze streaming dienst te integreren in het totaalconcept. Helemaal omdat afstanden en reistijden met Facebook Live tot het verleden behoren. Dat betekent alleen maar dat je nóg meer mensen kunt overtuigen om fan te worden van jouw merk of organisatie.

Meer weten?
Inmiddels hebben we bij OnLive al ruime ervaring opgedaan met Facebook Live. Benieuwd naar hoe we daarmee het verschil voor jouw kunnen maken? Vraag dan snel een eerste kennismakingsgesprek aan met ons. Gebruik daarvoor het contactformulier of mail ons direct op info@onlive.nl.

Vragen? Neem contact op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Share This