JOUW LIVE EVENT NÓG OPWINDENDER MET NIEUWE TECHNOLOGIËN

OnLive informeert jou met regelmaat over relevante ontwikkelingen in ons vakgebied. Altijd op zoek naar interessant nieuws daarover, stuitten we recent op een interview met Bonnie Pan, president van Endemol Shine Beyond USA: ‘De huidige technologische doorbraken bieden merkmakers nieuwe en innovatieve methoden om hun doelgroepen meer dan ooit te inspireren’.

Maar eerst de aanleiding voor deze quote. In april 2016 maakten de Amerikaan Garret Madison en zijn team zich op voor alweer hun zevende beklimming van de Mount Everest, één van de meest gevaarlijke beklimmingen ter wereld. Madison en zijn team waren tijdens deze zevende klim
behangen met virtual reality cameras. Het resultaat, een fantastische door Endemol Shine Beyond USA geproduceerde, documentaire-achtige virtual reality film met de titel Capturing Everest. De release ervan staat gepland voor dit jaar. Klik hier voor de teaser.

Deelgenoot
Het mooie van deze film is dat de kijker een unieke ervaring ondergaat. En daarvoor volstaan een smartphone en een 3D viewer. Zittend op de bank kan die zich verbazen over de adembenemende schoonheid en nietsontziende grilligheid van de Moedergodin, zoals de Tibetanen de Mount Everest
noemen. Wordt hij deelgenoot van de ontberingen die Garret Madison en zijn team moesten doorstaan als uitputting, uitdroging en de duizelig makende ijle lucht.

Dichter bij huis
Natuurlijk, zo’n beklimming is een heroïsche gebeurtenis en speekt velen tot de verbeelding. Maar denk nu eens kleiner. Houd het nu eens dichter bij huis. Of als je merkmaker bent, lees deze blog eens door de ogen van je doelgroepen. Wie wil niet eens een dagje meelopen met een bierbrouwer. Wie wil niet op de stoel van de co-piloot ziiten bij een take-off. Of een productieproces volgen. Meemaken wat een kraanbestuurder op 20 meter hoogte meemaakt. Of …., inderdaad, zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Anytime, anywhere
Stel je nu eens voor dat je datzelfde effect kunt aanbieden op jouw live event. Op beurzen, interne evenementen, noem maar op. Je legt je bezoekers niet iets uit, je laat ze geen saaie film of presentatie zien. Nee, je laat je bezoekers jouw productintroductie, jouw productieproces of ander belangrijk nieuws letterlijk en figuurlijk beleven. Alsof ze er middenin staan. Zelfs hoeven je bezoekers
daarvoor niet live aanwezig te zijn bij jouw event. Op afstand inloggen op bijvoorbeeld Facebook Live is al voldoende. En willen je bezoekers je bijzondere live experience delen met anderen? Geen probleem. Dat kan anytime, anywhere.

Meer weten?
OnLive voorspelt dat nieuwe technologieën als virtual reality en artificial intelligence straks gemeengoed gaan worden bij live events. OnLive neemt daar een voorschot op door je nu al het beste uit de on- en offline te combineren. Benieuwd naar wat OnLive voor jouw kan betekenen als het gaat om nieuws- en merkwaardige content voor uw live-event? Vraag dan snel een eerste kennismakingsgesprek aan met ons. Vul het contactformulier in, neem contact met ons op via info@onlive.nl of bel met Sybrand Hogewerf 06 538 11 673.

onlive heroes