EVENTMANAGERS MOGEN MEER DENKEN ALS STORYTELLERS

Eventmanagers denken veel en graag in termen als response en conversie. Daarbij gaan ze er vaak gemakshalve van uit dat hun doelgroepen logische en rationele keuzes maken. Maar of dát altijd het geval is. Daarom in deze blog 3 belangrijke redenen waarom iedere slimme eventmanager eens zou moeten denken als een storyteller.

1. Een storyteller verdiept zich in de achterkant van een product of dienst
Veel, zo niet alle live-events, tonen overwegend de voorkant van een product of dienst, meestal met behulp van bullets. Een storyteller weet dat het juist veel effectiever is het om het verhaal 180 graden om te draaien. Want hoe is het product of dienst tot stand gekomen? Hoe werkt het? Maar veel belangrijker nog, wat was de drive om dat product of die dienst te ontwikkelen? Hoe authentieker en sympathieker dat verhaal, hoe beter het product of dienst aanslaat bij de doelgroep.

2. Een storyteller verdiept zich in wat doelgroepen willen geloven
Natuurlijk zouden we geen enkele eventmanager ervan durven betichten dat zij hun doelgroep niet kennen. Maar weten ze ook waar hun doelgroep blij van wordt? Wat maakt dat die doelgroep ’s avonds tevreden naar bed gaat? En wat zorgt ervoor dat die doelgroep het misschien wel belangrijker vindt te weten wie u bent dan wat u belooft? Een goede storyteller laat de doelgroep daarom graag zijn eigen belofte ontdekken.

3. Storytellers weten hoe je een verhaal vertelt
Maar hoe dan een krachtig verhaal te vertellen? Ook daar biedt denken als een storyteller uitkomst. Een goed en krachtig verhaal voldoet namelijk aan een aantal, noem het basisvoorwaarden. Zo kent een verhaal bijvoorbeeld een hoofdpersoon. En zo kent een verhaal altijd een climax. Dus een aantal feiten opsommen is geen verhaal. Een missie of visie kopiëren evenmin. En ja, een verhaal schrijven, of een corporate of productstory zo je wilt, dat kost de nodige inspanning. Schrijven is schrappen. Maar wie de moed én discipline heeft door te zetten, die zal verbaasd zijn over het resultaat; een betrouwbaarder en meer betrokken doelgroep.

Meer weten?
OnLive voorspelt dat nieuwe technologieën als virtual reality en artificial intelligence straks gemeengoed gaan worden bij live events. OnLive neemt daar een voorschot op door je nu al het beste uit de on- en offline te combineren. Benieuwd naar wat OnLive voor jouw kan betekenen als het gaat om nieuws- en merkwaardige content voor uw live-event? Vraag dan snel een eerste kennismakingsgesprek aan met ons. Vul het contactformulier in, neem contact met ons op via info@onlive.nl of bel met Sybrand Hogewerf 06 538 11 673.

onlive heroes