Elk live event verdient een sparkling story

‘Een mooie stand, een uitnodiging naar de beste relaties en wat materiaal om weg te geven’. Je lacht er misschien om, maar je zult er versteld van staan hoe summier de briefings voor een deelname aan beurzen of andere zakelijke evenementen soms zijn. Gewoonlijk stellen we dan wat rake vragen, bijvoorbeeld over het verwachte rendement. Dat doen we in de hoop een interessante discussie aan te gaan met onze gesprekspartner. Een discussie waarin we standpunten kunnen delen, waarin we mogelijkheden kunnen verkennen. Maar ook vooral een discussie waarin we het belang aan willen tonen van onderscheidende content. Nu kan iedereen zich bij content voor een website wel wat voorstellen. Maar hoe doe je dat met content voor een beurs of ander zakelijk event? Hey, that’s where OnLive comes in! We geven je drie tips.

Tip 1. Goede content is meer dan een reclameslogan
Je komt ze vaak genoeg tegen. Misschien heb je zelf zo’n beursstand. Een stand met levensgrote product- of dienstenfoto’s en de eigenschappen ervan in hoofdletters op her en der opgehangen flatscreens. Realiseer je je dan eens dat bezoekers van beurzen of andere zakelijke events helemaal niet op zoek zijn naar reclamebeloftes. Die zijn juist op zoek naar antwoorden op de vragen die ze hebben. Die vinden het veel belangrijker van jouw te horen of gedemonstreerd te krijgen waarom je doet wat je doet. Die zijn geïnteresseerd in jouw dieperliggende idealen, waarden en overtuigingen. Over hoe je daarmee hun behoeften gaat vervullen. Vertel hen daar dus over. Want alleen zo raak je hen. En alleen dan willen zij zich met jouw identificeren en jouw trouwste fan worden.

Tip 2. Goede content is consistent
Heb je eenmaal bepaald welk verhaal je wilt vertellen op de beurs of zakelijke evenement waaraan je gaat deelnemen, houd je  daar dan ook aan. Zorg ervoor dat je content consistent is en blijft. Maar let wel, consistente content is iets geheel anders dan starre of passieve content. Ongeacht met wie je de dialoog aan wilt gaan, of dat nu klanten, leveranciers, medewerkers of stakeholders zijn, het is de kunst je consistente verhaal zo te verpakken dat een ieder daar kan uithalen wat voor haar of hem relevant is. Overweeg dan ook eens om storytelling toe te passen voor krachtige en onderscheidende verhaallijnen. Voor de goede orde, als we het hebben over verhalen, die kunnen natuurlijk op allerlei verschillende manieren verteld of getoond worden. Ook een bedrijfsfilm kan een krachtig en consistent verhaal vertellen.

Tip 3. Goede content laat zich makkelijk delen
Iedere bezoeker van een live-event draagt tegenwoordig een smartphone bij zich. En daarmee ook de sociale netwerken met diensten als bijvoorbeeld Facebook Live. Stem je content daar dus mede op af en maak deze zo interessant dat jouw bezoekers die gaan ‘shaken’ en ‘like’. Hoe makkelijker en aantrekkelijker je dat voor hen maakt, hoe sneller je bezoeker dit zal doen.

Meer weten?
Benieuwd naar wat OnLive voor jouw kan betekenen als het gaat om onderscheidende content voor jouw live-event? Vraag dan snel een eerste kennismakingsgesprek aan met ons. Gebruik daarvoor het contactformulier of mail ons direct op info@onlive.nl.

onlive heroes